tisdag 15 april 2014

Black Bear Open

Hej!

Jag tänkte skriva ett litet inlägg om våran helg. Den spenderades nämligen i Björkliden och Black Bear Open! Det blev en riktigt rolig och lyckad helg. Det började med att jag och anton åkte till björis på fredag morgon efter att ha ätit en god hotellfrukost i gränsen.

När vi kom fram fick vi börja med att skruva, jag hade fått nya spännen till mina full tilt (nu sitter jag fast i pjäxorna igen woho) och anton nya bindningar till sin bräda! Det tog ett väldans tag och var inte alls speciellt trevligt eftersom det regnade?! Super konstig väder, men efter nån timma vart det iaf sol och slaskigt :)

På eftermiddagen startade tävlingen Bring the Rakkas där man kan köra vad man vill, när man vill i några features som Gälka Warriors fixat!
Jag hade lite svårt att stå i landningen och lyckades inte med mina femmor så bestämde mig helt enkelt för att satsa på 7or istället. Vilket jag lyclades med, sjukt roligt!  Vann även pris för Bästa kvinnliga. Det var riktigt skoj!

På lördag (den riktiga tävlingsdagen) hade vädret ändrats och det som dagen innan varit slask hade nu frusit på och allt var sten hårt. Det såg minst sagt lite trist ut i tävlingsbanan! Men vi körde trots allt, jag fick ställa ner några 3or och en 5a medan skidorna smackade i isen (som det kändes iaf).

Ellinor slutade 3a; Emelie Eriksson 2a och jag 1a! Det var en riktigt rolig helg och nästa år hoppas jag att fler tjejer ställer upp :)

/ Fanny Hansson

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis Fanny,
och ni andra också; Ellan och Emelie och visst gick det bra för Marika också? Grattis allesammans, bra hoppat :)//Päivi

Sofia sa...

Grattis Fanny! och Ellan med!