lördag 18 maj 2013

Nm 2013

Då var NM över för detta år. En riktigt rolig vecka har det varit med mycket ladd och pepp!
För min del var det första gången jag tävlade, men jag tror inte att det var sista. Till en början jätte nervöst, jag kunde inte bestämma mig vilken linje jag skulle välja och det kändes inte som jag stått på skidor någon gång.

När väl onsdagen var här hade nervositeten släppt en aning och det kändes bra! Överlag är jag nöjd med åket, kan absolut göra det bättre, men det var så himla roligt att det inte spelar någon roll.
En nittonde plats blev det för min del.

Ännu roligare var det att Fredrik, Albin och Karin alla tre tog sig till final, så två spända dagar följde kvaldagen. Karin körde riktigt bra vilket resulterade i en första plats! Galet bra! Fredrik slutade på plats sexton och Albin kom några platser efter då han tyvärr kraschade i sista finalåket.

Måste tillägga att klätterpremiären för detta år även har varit. En super fin kväll åkte vi till Leirvik för lite grillning, klättring och fiske. Det är ju så ofantligt roligt att klättra! Förra sommaren blev det inte desto mer för min del! Men nu är det bara att köra på, hej 8A säger jag bara. Man ska ju sikta högt som sagt!  : )

Tack för en super fin vecka med massa trevliga människor, grym skidåkning, bra inspiration och många skratt!

Ida


Sanna och Fredrik 

Fanny och Simon

Victor käkar korv

På plats för sista finalåket i branten




Simon i Leirvik



1 kommentar:

Unknown sa...

Ett stort GRATTIS till er alla i Våfflan mfl. Ni är verkligen duktiga och modiga måste jag säga som är av det fegare slaget :). Måste också få säga att utifrån dessa finfina bilder och din text Ida förstår jag att ni har det underbart däruppe. Kan våren bli bättre än när säsongen dras ut såsom för er nu. Toppen, njut! Tänk att ni varvar skidåkning med klättring, vår och försommar, eller? MEN ska också bli kul att träffa dig och er snart. Ha det gott tills dess//Kram kram