torsdag 26 januari 2012

pillows

Idag har vi hunnit med en hel massa. Började med pillowåkning, riktigt riktigt roligt. Massa drops och jätte mkt snö, underbart helt enkelt. Sen drog vi till Coopers direkt när vi kom hem för att inhandla mat och bakingredienser.

Det blev brödbak och tacopajförberedelser för Ellan och Kajsa medan jag och Ida gick igenom dagens klipp samt skrev till en "lavinsnubbe". Sen bakade jag chokladbollar och nu fixar resten av gänget maten. Har även en matgäst idag, söta Sigrid som också kommer från Sverige, Stockholm. Trevligt!

Nu kommer en liten bildbomb från de senaste dagarna och bilder från berget idag. Enjoy!

Nöjd tjej!

Fika på conversations coffee

Blev bjudna på irish coffee av southside-killarna, mkt gott!

Fick plinka lite på Emil och Lasses gitarr

Fick även lite glass med hemmagjord chokladsås!





Tacopaj

Bra sikt på topp

Ida droppar

och vilar lite mot snöväggen

Kollar ut en tänkbar linje

Ida föll pladask, delvis pga mig (a)
Sista åket fick vi super bra sikt igen...



Maaaassa snö
Hudarna blir tillskurna


5 kommentarer:

Frida sa...

Ni har det bra ni.
Jag vill också dra iväg på äventyr.
Men trots alla härliga bilder på snö och ännu mera snö, skulle jag nog ändå välja sol och värme före det.

Vad säger ni om sydamerika till hösten/vintern? Jag behöver ngt att se framemot.

Ha det dunder bra där borta i all livsfarlig snö! Men glöm inte bort att den kan vara just livsfarlig.
Kramar

anna sa...

Vad roligt med en massa bilder :) Och vad flitiga ni är som orkar laga mat, baka och stå i! Heja er!
Ni verkar ha det underbart där på andra sidan jorden, härligt!
Men nu är det snart bara en månad kvar tills ni kommer hem, jippie! Saknar er! kram kram

Cecilia sa...

Najsnajs. Ni ser ut att ha det fortsatt fint. Men jag är inte så avundsjuk efter min vecka på akuten. :) Det är ju skönt för mig. ;)
Ta hand om er fina flickor! Snart är det påsk, då ses vi igen! :D

Anonym sa...

Ser härligt ut men, men all denna snö och ni ska ge er i väg utanför systemet. Jag vet vad jag tycker om det, inte. Kom i håg att vara försiktiga och gärna gå med några som kan det där. I vilket fall som helst ha det toppen och njut av era dagar därborta. Saknar er :)
Pussochkram/mamma Marianne

Päivi sa...

Ni är verkligen aktiva, ser härligt ut med både allt det goda att äta och de fina dagarna på berget. Ser helt klart ut att vara mkt snö, fint, men värt att ha respekt för. Ha det nu så gott och så hörs vi snart igen. Många kramar från mamma Päivi