söndag 16 februari 2014

På med broddarna

Har nu varit hemma i en vecka och det är jätte skönt! Idag åkte Kajsa och Fredrik upp till gränsen och resten av gänget. Känns tråkigt att bli kvar här nere ensam, men ska försöka åka upp dit så fort jag kan! Tar dagliga promenader som blir längre och längre, med broddar, stavar och spark till min hjälp. Provar på hur det kan komma att kännas när man blir gammal. Saker och ting går inte lika fort kan jag iaf konstatera. Mitt huvud är väldigt sugen på att springa, jag längtar tills den dagen jag får knyta på mina nya springskor och bege mig ut i spåret! Vilket förhoppningsvis är till sommaren!!!! :) Skidåkningen har jag förträngt lite, kan ju ändå inte åka så inget att grubbla på! Ska försöka lära mig något istället, kanske läsa om krig under 1900-talet eller om kända gubbar och gummor. Vi får se! 
Det är väl ungefär så spännande livet är för tillfället i en liten by uppe i norraste Norrland! 

Hej så länge! /Ida 

1 kommentar:

Unknown sa...

Är så glad att du kan vara däruppe med Fredrik, Kajsa, Ellan och alla andra. Härligt! Men...för mig blir det härligt att få träffa dig till veckan. Nu känns det som länge sen, annat kan jag nog inte påstå... längtar :). Ha det gott härliga, underbara tappra du <3 //Mamma