onsdag 29 januari 2014

När det ofattbara händer..

I måndags kom Karin och Sanna på besök. Vi hade en helt fantastisk dag på ett nästintill folktomt berg! Så som en riktigt bra skiddag ska vara med mycket glädje och snö!

 Dagen efter var vi alla superpeppade då det var blåfågel och hade kommit en del snö. Mitt i det första åket hände dock det som man vet kan hända men verkligen inte tror kommer hända. Jag hoppade ut för en liten sten, inget märkvärdigt, men fick för mycket framvikt tror jag så jag föll över och tumlade runt. Vilket har hänt flertal gånger förut, men Nu kände jag dock att hela kroppen domnade bort och paniken spred sig. När jag väl stannade skrek jag på hjälp och snabbt var de andra nere hos mig! Jag kände att nått var fel, men känseln hade kommit tillbaka tack och lov! De andra fixade så att patrullen kom, höll mig varm och fanns där som stöd medan vi väntade på hjälp under den tid som kändes som en evighet. När väl patrull och helikopter kom gick allt väldigt fort. Jag packades ner och flögs till Altdorf, var jag ligger nu i väntan på operationen som jag tror blir av på fredag. Två nackkotor var brutna på flera ställen och nått ligament var av. Läkarna har upprepade gånger sagt att jag hade änglavakt. Jag tror dem! Nu hoppas jag att operationen går bra och att jag snart är på benen igen. 

Jag är otroligt glad över att jag hade mina vänner där och all hjälp de gav. Den otroligt duktiga patrullen och helikopterpersonalen och all den omtanke och hjälp jag nu får här på sjukhuset, ett stort tack till alla! 

Dagens lärdom: varma kläder och vänner gör underverk! 

/ Ida 
 
     Från det ena.. 

      Till det andra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya! Tänker på dig! Allt kommer att gå bra! / Håkan & Emma

Anonym sa...

Kära nån Ida vilken otur, skönt att det trots allt har gått så bra. Krya nu på dig. Kram /Marianne och Thord Hälsa alla du har runt ikring dig