tisdag 8 oktober 2013

Houdini, värt eller ovärt?

Hej,

Jag skrev i tidigare blogginlägg att jag planerar bli mer medveten om hur mina vinterkläder är tillverkade. När det kommer till livsmedel så försöker jag, så långt det går, köpa svenskt, ekologisk och rättvisemärkt, med andra ord ställa krav på produkten jag köper. Det här tänket finns inte (än) hos mig när det gäller vinterkläder. För att göra mig själv och förhoppningsvis andra mer medveten och börja ställa krav ska jag därför kolla upp hur de märken jag använder i dag tänker angående ”miljö- & människoarbete”.

HOUDINI SPORTSWEAR 

Av Houdinis produkter använder jag Power Houdi, Drop KneePower tights och Power Wrist Gaiters. Houdin och handvärmarna går att använda när som helst och till vad som helst, vilket jag också gör. 
Tightsen fungerar jätte bra för att undvika att (om man mot all förmodan måste sätta sig ner i backen) förfrysa bakdelen och få urinvägsinfektion. Av att ha lyssnat på mina kära skidkamrater har jag även förstått att trekvarts längden fungerar utmärkt för att slippa knöligheter i pjäxorna.

Kortfattat så är jag väldigt förtjust i mina Houdinis. Min positiva inställning ökade när jag läste på deras hemsida att fokus vid produkttillverkning läggs på att bevara miljön och värdesätta goda förhållanden med deras leverantörer.  

Jag tycker deras produktionsidé sammanfattas bra där de svarar på frågan: 

”Så, kan man konsumera på ett bra sätt?” 

"Ja, det tror vi på Houdini. Köp först och främst 2nd hand!
Använd dina kläder länge, länge! Och när du känner för något nytt och hållbart som är producerat under schyssta förhållanden – köp Houdini! ".

Gå gärna in och läs på deras hemsida för att få bättre information!
Produkter kille

Houdinis Eva Karlsson har intervjuats av Husky Podcast, den går att lyssna på HÄR!

Ha en trevlig kväll, Kram Kajsa 

Inga kommentarer: