söndag 22 september 2013

Myrsyran 2013

I går gick den första upplagan av Myrsyran. Ett terränglopp anordnat av skidbutiken Höjdmeter, Ifk Kiruna och Camp Ripan. De utlovade mjölksyra, simturer och utmattning och de höll vad de lovade kan jag så här i efterhand säga. Totalt ca 8 km mestadels uppför eller på myr. Riktigt roligt och blött var det. Jag lyckades komma fyra av nitton tjejer, vilket jag är super nöjd med då jag endast hade som mål att inte drunkna efter vägen!

Med tanke på att jag innan juni detta år i princip aldrig sprungit och alltid hatat att springa så ser jag inte mig själv som någon löpare. Efter denna sommar med först "luossabackentävlingen", en första plats i Bamm 30km och som avslut Myrsyran så måste jag dock medge att det faktiskt är otroligt roligt att springa. Speciellt att tävla! Jag blir som ett litet barn innan, tror att jag ska dö, kan inte stå still p.g.a. av all nervositet och får en massa energi som bara vill ut ur kroppen!  Perfekt uppladdning! Jag hoppas denna känsla håller i sig till nästa sommar, då ska i så fall jag springa som bara den!! : D

BILDER från Myrsyran-ta en titt : )



Blöta men nöjda! 

Hej så länge / Ida 

Inga kommentarer: