måndag 30 april 2012

En novell för den som tiden har på sin sida.

Skrev just in den slutgiltiga tidsrapporten för april månad. "Igår" skrev jag in den för mars.
 Idag är det valborg och imorgon är det första maj.
Tjugosju dagar kvar på jobb kontraktet, sexton faktiska arbetsdagar och ett par stycken lediga dagar där emellan.
 "Imorgon" skrivs den slutgiltiga tidsrapporten för maj månad.
 En ny månad kallad juni och även känd som en sommar månad tar sin början.
 För att sen följas av ytterligare ett par månader. Närmare sex stycken innehållande 134 dagar, innan man får skriva bokslut för ytterligare ett år.

 Så fortsätter det.

 Nu ska jag dock inte glömma att på tjugosju dagar hinner man med mycket.
 En dag(dygn) innehåller ju faktiskt tjugofyra hela timmar.
 Ett x-antal timmar av de tjugofyra tillbringas dessvärre i liggande ställning nedbäddad under ett täcke. Hur många de är variera från dag till dag.
 Men om vi säger att det åtminstone finns tolv timmar varje dygn att användas så blir det ju ändå ett bra antal timmar kvar på denna månad.

 Därför ska jag icke stressa upp mig över detta oerhört gamla fenomen att tiden går, trots att den nuförtiden har fått för sig att börja gå aningen snabbare. (Fakta jag fått fram av mina fältstudier)
Det går ju ändå inte att göra något åt, bara hänga med helt enkelt.
Ha tråkigt ibland, ha roligt, sova, vara vaken, skratta, gråta, rita en teckning kanske, åka lite skidor och äta en massa god mat.

 Till att börja med ska jag dock klä på mig, efter mina femton timmar liggande i sängen.
 Gå ner till hotellet och hämta Hanna, åka till Katterjåkk.
 Handla lite mat så vi kan ha en mysig valborgsmiddag för att sen möjligtvis kolla på en eld och kanske kanske även ta en sväng om på ett dansgolv.
 Vi får helt enkelt se vad kvällen har att erbjuda.
 Alltid lika spännande och det är väl det som är charmen i det hela- att man aldrig vet vad som komma skall!

 Hoppas ni alla får en fin valborg.

 Kram hej!



Mys med systrami längst älven. 

1 kommentar:

Päivi sa...

Hallå och underbart att läsa dina tankar om tid...njut när njutas kan och hoppas ni också får en fin valborg. `Fin fin bild på Emma och Selma, ser vårmysigt ut. Kul att du var hem en sväng. Ha det gott så hörs vi. Kram kram