söndag 15 april 2012

avalanche

Idag efter att jag slutat blev jag upphämtad av Frida och David med skotern och så åkte vi till Nordanjaure. Först satt vi i deras gamla solgrop, käkade en ost macka och en bulle och drack lite kaffe som kokades på elden, super mysigt efter att ha spenderat hela dagen inne i hotellet.

Därefter körde David upp mig och Frida i omgångar upp för fjället, fick riktigt roligt åk ner så vi ville ta ett till. Sagt och gjort, när jag kom ner från sista åket och vänder mig uppåt sen jag dock när det sista av en lavin planar ut.

Var jag en halvminut tidigare åkt skidor hade nu en lavin av strl två och en brottkant på drygt en meter dragit fram. Läskigt! Dock var det inte jag eller Frida som löst ut den, utan skotern. Så vi var egentligen helt utom fara. Ganska häftigt och definitiv tankeväckande!



1 kommentar:

mamma sa...

Ja kära nån, vad skönt att det gick bra, kom i håg att vara försiktiga :)