tisdag 5 maj 2015

Rombakstötta osv.

Förra veckan han jag med tre turer. Först Rombakstötta, vilket var mitt turmål för denna säsong. Rolig topp att gå upp och en oslagbar utsikt. Vi åkte ner normalvägen, inte så brant, men det var så himla fin och kall nysnö så det blev ett av de bästa åken jag haft denna säsong. 

Simlefjellet i Ballangen var nästa tur. Också en tur med en galet fin utsikt. En riktigt varm dag, men snön höll sig kall och åket ner var i toppklass. 

Kärketjårro blev det sen, en lätt tur men vi lyckades ändå på nått sätt åka lite vilse på vägen ner så vi var tvugna att knalla upp en bit igen. Vi åkte ner till ekosjön, vilket var steeeeeeen hårt och uppkört av skotrar. Men det var rätt kul ändå, bra för benen : ) 

Innan det var jag tillsammans med Sanna och Line på fjällskidor till Hundalshytten. En super härlig tur till ett område med många topptursmöjligheter om man vill det. 

Några väldigt härliga veckor i gränsen har passerat och nu väntar på ett sätt den härligaste tiden här uppe. Maj månad, mycket folk, härlig stämning och förhoppningsvis fint väder : ) 

/ Ida


Uppe på töttan 

En förtopp


Långt ner till fjorden

Hunddalen 

Hunddalen


Järvspår

Middag vid fjorden 

1 kommentar:

Unknown sa...

Fantastiskt! Jag har missat din uppdatering, men så härliga bilder och så mycket du hunnit med. Våren är verkligen fin däruppe. Hoppas det fortsätter så ett tag till//Mamma