måndag 19 mars 2012

Lycklig dag


Efter att ha haft riktigt fin snö de senaste åkdagarna kände jag och Ida oss lite kräsna, så istället för att pina våra stackars ömmande benhinnor i slagiga backar bestämde vi oss för att åka in, knalla till Kjåkk och köpa karra och sätta oss med toppturs boken för att planera nästa helgs äventyr.

Bestämde oss efter diverse råd och påläsning för att ta oss till Gratangen och Spanstinden ev. även Melkefjell. Givetvis inget som är spikat än i och med att vi inte vet hur väder osv kommer att se ut, men kul att ha en preliminär plan iallafall!

Sen råkade vi hamna i luften! Blev en tur med helikopter till Björkliden för att tanka, grymt kul att åka, minskade knappast suget att utbilda sig till helikopterpilot!

Imorgon tänkte jag och Petra försöka ta oss upp på Vassi, härligt att få knata lite igen!








Lapporten från luften 


Hemskt nöjda damer

2 kommentarer:

mamma sa...

Förstår att ni är nöjda ;)

Päivi sa...

Å, nu blir jag avundsjuk på riktigt :) Det måste ha varit helt underbart och som jag sa åt Ida - vilken flax ni har. Ni är sååå roliga och jag blir glad av att se er så glad. Ha det gott/Kram kram